Számtalan olyan társasjáték van, amelynek nincs felső korhatára, azonban néhány olyan is akad, amelynek az alsó korhatára is a felnőtt kort adja meg
Ezek a társasjátékok rendszerint olyan szórakozási formát kínálnak, vagy olyan témákat érintenek, amelyek megkövetelik, hogy a résztvevők már betöltsék a 18. életévüket.
Az első ok amiért a felnőtt kor elvárt a játékokban az a szexualitás megjelenése. Maga a játék is lehet olyan, ami bizonyos testi és szellemi érettséget kíván a játékosoktól. Ezek általában kétszemélyes játékok amelyek az intim együttlétbe visznek szórakozást, és változatosságot, így érthető módon az ilyen játékok csak a felnőttek részére nyújtanak élvezeteket. Azonban léteznek kevésbé konkrét és fizikai jellegű szexuális jellegű játékok is, amelyek inkább a témához kapcsolódó kvízkérdésekkel dolgoznak. Ezekben a játékokban is szüksége lesz a játékosoknak némi szexuális ismeretekre, azonban meglepő dolgokat is tanulhatnak általa, amelyek csak közvetett módon kapcsolódnak a szexhez.
Az alkohol szintén olyan dolog ami ideális esetben nem hozzáférhető a kiskorúak számára, így az alkohollal kapcsolatos játékok is megkövetelik, hogy a játékosok már betöltsék a 18 életévüket. Az ilyen játékok viccesek, és általában azzal büntetik a veszteseket, hogy alkoholtartalmú italt kell fogyasztania, így a következő forduló vagy feladat még nehezebb, vagy még viccesebb lesz. A játék ugyanakkor próbál egy olyan határt állítani, amely megtartása mellet az alkoholos befolyásoltság nem megy a játékélmény rovására, hiszen ha a játékosok az öntudatlanság szintjére részegednek.
Végül a harmadik nagy köre a felnőtt játékoknak azok a játékok amelyekben saját titkainkat fell felfedni, valamilyen feladatra vagyunk kényszerítve. A kettő lehet egymás folyománya, hiszen az egyik legismertebb ilyen jellegű játék, a felelsz vagy mersz, amit régebben csak szóban játszottak az emberek, mára viszont kártyák közül kell húznunk. A kártyán olvasható egy kompromitáló kérdés, és rajtunk áll, hogy felelünk-e az adott kérdésre, vagy megtartjuk a titunkat, ám ez esetben a mersz pakliből kell húznunk egy lapot, és a rajta olvasható feladatot meg kell csinálnunk akkor is, ha nagyon kellemetlenül érint minket. Leinkább ebbe csoportba tartoznak az olyan játékok is, amelyek leginkább egy szituációs helyzetgyakorlathoz hasonlítanak, amiben a játékosok egy elképzelt helyzetben vannak, általában korlátozott körülmények között, és egy kitalált feladatot kell megoldaniuk.