A Gigamic játékokkal alaposan próbára teheted ellenfeleidet, de a saját elméd sem igen pihenhet, ha ezen játékok közül választasz magadnak egyet
A Gigamic céget 1991-ben alapította három testvér Franciaországban, és az absztrakt játékok terén igyekezett piacot hódítani. És kezdésnek olyan sikeres játékkal sikerült beírni magukat a játékos közösség tudatába, mint a Quatro, amiből mára több mint egy millió darab fogyott világszerte. Mára már több mint harminc játékkal büszkélkedhet a cég, amely több mint ötven országban, harminc különböző nyelven lehet megvásárolni. Az elmúlt több mint huszonöt év alatt a Gigamic számos díjat bezsebelt az egyedi szabályaival, valamint a kimagasló minőségével.
A Gigamic játékai első sorban logikai mechanizmusokra épülnek, ugyanakkor az olyan természetes anyagokat sem mellőzik, mint a fa, ami igazán különleges összhangot eredményez. A legtöbb logikai játékkal ellentétben a Gigamic kínálatában leginkább két vagy több személyes játékokat találunk, így ezekre valóban használhatjuk a társasjáték kifejezést. A cég legsikeresebb játéka a Quatro, ami a világon a legtöbb, játékoknak kiosztott díjat sikeresen begyűjtötte. A játékot 2 játékos játszhatja, fejenként 4×4 darab oszloppal. Az oszlopok kicsik vagy nagyok, sötétek vagy világosak, kerekek vagy szögletesek, tömörek vagy üregesek. A játék célja viszonylag egyszerű, hiszen vízszintesen, függőlegesen, vagy átlósan egy négyes sort felépíteni úgy, hogy az adott sorban levő oszlopok valamely tulajdonság alapján egyformák legyenek. A győztes az, akinek ez előbb sikerül. A játék ugyan egyszerűnek tűnik, de nagyon nagy figyelmet követel a játékosoktól, és pont emiatt zsebelt be annyi elismerést. A játékokhoz használt kiváló minőségű alapanyagok több, a Quatrohoz hasonló játék esetében megfigyelhető, úgy mint a Quoridir vagy a Pylos.
A gyártó azonban nem csak a felnőtt korosztályt célozza meg a komoly logikai játékaival, hanem a gyerekeket is igyekszik bevonni az olyan jellegű szórakozásba, ahol a játék szerves részét képezi a logikus gondolkodás, esetleg a matematika alkalmazása. Ilyen a vicces dizájnnal rendelkező Tempus Professzor, ami egy számolgatós kártyajáték, vagy a Difference játék, ami a gyerekek megfigyelőképességét fejleszti, két szinte egyforma kép segítségével, amelyeken az apró eltéréseket kell elsőként megtalálni.
Az végül is teljesen mindegy, hogy milyen korosztálynak akarunk egy fejlesztő vagy logikai játékkal örömet szerezni, az biztos, hogy a Gigamic kínálatában megtaláljuk olyat, ami hosszú időre leköti a gyerekeket vagy épp a felnőtteket.